سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کم ترین چیزی که در آخر الزمان یافت می شود، برادر قابل اعتماد است، یا درهمی از حلال . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

از ویژگی‌های اپن‌آفیس به ذخیره کردن اسناد با قالب PDF معمولاً اشاره شده و امکانات دیگر آن همچون ادغام پستی و . . . از قلم افتاده است. نسخه3 این بسته اداری علاوه بر داشتن ویژگی‌های نسخه های قبلی، خود دارای ویژگی‌های جدیدی است و آنچه در نگاه اول اپن‌آفیس3 را از نگارش‌های قبلی متمایز می‌کند وجود start center , و دیگر باز کردن پرونده ها و اسناد آفیس 2007 است.

هم چنین اسنادی که با اپن‌آفیس 3 تهیه می‌گردند اگر با پسوند های آفیس مایکروسافت ذخیره گردند برای کاربران ویندوز هم قابل دسترس خواهندبود با حداقل به هم ریختگی نسبت به نسخه های قبلی. برای دیدن دیگر ویژگی‌های این بسته به نشانی زیر مراجعه فرمایید:

http://marketing.openoffice.org/3.0/featurelistbeta.html

اپن آفیس

سان برای نسخه های بتا خود هم نسخه های کاندیدا و نهایی در نظر گرفته است و نسخه بتا نهایی این محصول در 7ژوییه منتشر شده است. اما بخوانید درباره‌ اپن آفیس

اُپن‌آفیس یک پروژه? اُپن‌سورس برای بسته? نرم‌افزاری اداری چندزبانه‌ای است که روی انواع سیستم‌عامل‌ها نصب و اجرا می‌شود. اُپن‌آفیس با دیگر بسته‌های نرم‌افزارهای اداری معروف دنیا همخوانی دارد و برای بارگیری، استفاده و نشر، آزاد است. هدف پروژه? اُپن‌آفیس پدید آوردن بسته? اداری پیشرو در دنیا توسط جامعه? برنامه‌نویسان است که روی تمام سیستم‌عامل‌های اصلی دنیا قابل نصب و اجرا است. سیستم‌عامل‌هایی که در حال حاضر پشتیبانی می‌شوند عبارتند از گنو/لینوکس، سان سولاریس، ویندوز مایکروسافت، Mac OS، و FreeBSD.

برای مشاهده? فهرست سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای نصب اُپن‌آفیس بر روی هر یک از بسترهای نام برده شده، اینجا کلیک کنید.

نسخه? 2، آغازی دیگر برای اُپن‌آفیس نسخه? اول اُپن‌آفیس اولین محصولی بود که مزایای نرم‌افزارهای اُپن‌سورس را برای کاربران بازار عمده، با ابزارهای مورد استفاده? روزانه، کاملاً بدون هزینه به ارمغان آورد. به بیش از ?? زبان دنیا ترجمه شد و روی تمام سیستم‌عامل‌های معمول موجود بود. نسخه? 1 اُپن‌‌آفیس در حال حاضر در سراسر دنیا توسط ده‌ها میلیون کاربر استفاده می‌شود.

اُپن‌آفیس با نسخه? 2 حتی بهتر شد: اولین بسته? اداری است که از قالب سند باز OASIS، که قالبی با آینده? روشن برای بسته‌های نرم‌افزاری اداری است، استفاده می‌کند. مراحل نصب آسان‌تر شده است. ظاهر نرم‌افزار جدیدتر، و با بستری که در آن اجرا می‌شود هماهنگ است. استفاده از آن آسان‌تر است در عین حال قابلیت‌های جدید بسیاری دارد. یک برنامه? جدید با نام دادگان دارد. دادگان یک برنامه? مدیریت پایگاه داده است و یک پایگاه داده? یکپارچه در خود دارد که کار کردن با آن بسیار ساده است. با دیگر بسته‌های نرم‌افزاری سازگارتر است. امکانات پیچیده‌تر و حتی کم‌استفاده‌تری که دیگر نرم‌افزارهای رقیب دارا هستند را کاملاً متوجه می‌شود. اما مجوز استفاده از اُپن‌آفیس نسخه? 2 همانند اُپن‌آفیس نسخه? 1 است. استفاده از اُپن‌آفیس با هر هدفی اعم از شخصی، آموزشی، دولتی و استفاده? شغلی و نیز نسخه‌برداری از روی سی‌دی آن کاملاً آزاد است.

برنامه‌های اُپن‌آفیس؟

کاتب(معادل WORD)، پردازشگر متن اُپن‌آفیس است، برای نوشتن یک نامه? کوتاه تا یک کتاب کامل حاوی تصاویر، فهرست مطالب، و ... می‌توانید از آن استفاده کنید. تکمیل خودکار، قالب‌بندی خودکار و غلط‌یاب املایی بی‌درنگ، سخت‌ترین کارها را بسیار ساده کرده است. کاتب برای امور نشر رومیزی، مانند درست کردن صفحات روزنامه‌ای چند ستونه، بروشور و ... قابلیت‌های کافی را داراست.

از محاسب (معادل Excell)برای کنترل کردن اعداد و ارقام استفاده کنید. این صفحه‌گسترده? قدرتمند ابزارهایی برای محاسبه، تحلیل، خلاصه‌سازی و نمایش گزارش‌هایتان با نمودارهای عددی در اختیار شما قرار می‌دهد. یک سیستم راهنمای کامل، وارد کردن فرمول‌های پیش‌رفته را بسیار آسان کرده است. ابزارهای پیچیده? تصمیم‌گیری تنها چند کلیک با شما فاصله دارند. اطلاعات خارجی را وارد کنید و سپس آن را صافی کنید، مرتب کنید و تحلیل‌های آماری مورد نیازتان را انجام دهید. با بیش از ?? نوع نمودار شامل نمودار خطی، سطحی، ستونی، XY و ... اطلاعات آماری خود را نمایش دهید.

جلوه(معادل Powepoint)، سریعترین و قدرتمند‌ترین راه برای تهیه? ارائه‌های چندرسانه‌ای مؤثر است. ارائه? شما با متحرک‌سازی‌ها و ابزارهای قدرتمند نقاشی، واقعاً چشمگیر خواهد بود. نقاش، توانایی طراحی تصاویر، از کشیدن اشکال ساده و نمودارها تا طرح‌های سه‌بعدی پویا با جلوه‌های ویژه را داراست.

دادگان(معادل Access)، شما را قادر می‌سازد که اطلاعات خود را در یک پایگاه داده در اُپن‌آفیس مدیریت کنید. با پایگاه داده? خودتان و یا با پایگاه داده? یکپارچه با دادگان، فرم‌ها، جداول، جستجو‌ها و ... را بسازید و تغییر دهید. اطلاعات بیش تر در وبگاه http://fa.openoffice.org موجود است.

مطلب از حجت اله مداحی