سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی، با شخص بی ادب، خالص نمی شود . [امام علی علیه السلام]
بسته‌های نرم‌افزاری لینوکس موجود در بازار کامپیوتر
اگر شما یکی از توزیع‌های لینوکس را داشته باشید(البته به جز Liveها) که معمولا از 2 سی دی بیشتر(و یا به صورت DVD)هستند، شما مجموعه نسبتا کاملی از نرم‌افزارهای موردنیازتان را دارید و نیاز مبرمی به تهیه سی‌دی‌های نرم‌افزاری دیگر ندارید اما همان‌طور که در ابتدای وبلاگ یادآور شده بودم نرم‌افزارهای لینوکس همواره رو به رشد هستند و همگی در سی‌دی‌های نصب نمی گنجند و شما یا باید برخی را از اینترنت دریافت(دانلود) نمایید و یا خریداری کنید.
در تهران بسیاری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های نرم‌افزاری را جستجو کردم و به جز توزیع‌های مختلف لینوکس که بیشتر از 20سی‌دی بودند تنها 6سی‌دی نرم افزار یافتم و مبلغ 7000تومان برای خریداری آن ها پرداختم که در زیر به بررسی آن‌ها می پردازم:
-1 LinuxTools2006(SSG) : که مشتمل بر 4سی‌دی بوده و شامل برنامه‌های مختلف که بسیاری از آن ها در توزیع‌ها موجود می‌باشد. ضمنا بیشتر نرم‌افزارهای آن مربوط به سال2004 می‌باشند.
-2 LinuxApplication(123software): این مجموعه هم شامل 2 سی‌دی می‌باشد که بیشتر برنامه‌های آن قابل نصب نیست.
بنابراین اگر کاربر مبتدی یا متوسط لینوکس هستید از خرید این بسته‌ها خودداری نمایید و در نهایت برنامه‌های مفید آن ها (که 1سی‌دی هم بیشتر نیست) را از دوستانتان بخواهید تا در اختیارتان قرار دهند.

دانستن این نکته ضروری است که شما باید دنبال نرم‌افزارهایی باشید که روی لینوکس شما(مثلافدوراکور) قابل نصب باشد چراکه هر برنامه‌ای روی هر لینوکسی ممکن است قابل نصب نباشد و می‌بایست یا کدمنبع آن را در لینوکس خود کامپایل نمایید و یا اینکه بسته ویژه‌ی

لینوکس خود را بیابید.

86/01/20حجت مداحی
بااندکی ویرایش در 21مرداد87