سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چشم زخم راست است و افسون راست ، و جادوگرى حق است و فال نیک درست و فال بد نه راست ، و بیمارى از یکى به دیگرى نرسد و بوى خوش بیمارى را بهبود دهد ، و عسل درمان بود . و سوارى و نگریستن به سبزه درمان بیمارى . [نهج البلاغه]
درصفحه مستندات و سوالات معمول سایت فارسی وب در مورد افرازهای ویندوزی در لینوکس توضیح داده شده بود و برای NTFS هم مطالبی یاد شده بود که در مطالب قبلی آورده ام اما کاربرد زیادی برای من و برخی دوستان نداشت. اما اگر هسته شریف2 را به 2.6.17 ارتقا داده اید ماژول مناسب (و چند کیلوبایتی)را می توانید از طریق آدرس زیر که پ‍یشنهاد یکی از اعضا باشگاه لینوکس شریف بود دریافت کنید.
http://rpm.livna.org/fedora/4/i386/
از آن پس خواهید توانست از فایل های افراز های NTFS( البته به صورت فقط خواندنی) استفاده کنید، برای تغییر فایل ها در لینوکس می توانید آن ها را در جایی دیگر کپی کنید.
من هم که ویندوز ندارم و هنوز دو افراز NTFS از آن برایم به یادگار مانده که با شریف2 هم توانستم به اطلاعاتش دسترسی بیابم.
ضمنا در سایت فوق غیر از این ماژول برنامه های کاربردی دیگری هم برای دانلود وجوددارد.
در آخر این که برای دریافت برخی پرسش های دیگرتان به صفحه ی انجمن باشگاه لینوکس شریف که متعلق به خود شرکت فارسی وب است مراجعه نمایید. برای مطرح کردن سوال یا موضوع جدید حتما باید عضو این باشگاه باشید که جزء با داشتن کارت پشتیبانی این شرکت در ازای خرید نسخه ی اصلی این امر محقق نخواهد شد.
بنابراین اگر این کارت را ندارید می توانید سوال هایتان را از طریق من بپرسید و من به نام خودتان(اگر مایل باشید) در باشگاه مطرح می کنم و تنها لازم است برای جوابتان به آن سایت مراجعه نمایید.
آدرس انجمن باشگاه لینوکس شریف:
http://fa.farsiweb.ir/fawiki/Club
برای رفتن فهرست انجمن هم می توانید مستقیما به آدرس زیر بروید:
http://papaya.farsiweb.info/forum/index.php