سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر عابد، مانند برتری ماه شب چهارده بر دیگر ستارگان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

قبلا هم گفته بودم بازهم می گویم برای پخش فایل های صوتی در لینوکس چند راه پیش پای شماست.
راحت ترین آن استفاده از لینوکس شریف2 به صورت پیش فرض فایل های صوتی و تصویری در آن قابل پخش است. اما اگر لینوکس شریف ندارید و یا این که قابلیت های دیگر آن برای شما که خیلی حرفه ای هستید کم است و از نگارش های دیگر مانند سوزه استفاده می کنید جای هیچ گونه نگرانی نیست شما هم می توانید از RealPlayer10 استفاده کنید و هم از XMMS(X Multimedia System) که دومی را بیشتر توصیه می کنم به چند دلیل:
اول آن که از لحاظ ظاهری و کارایی بسیار شبیه Winamp در ویندوز است، لیست پخش، تنظیم صدا و. . . دارد. و دیگر آن که حجم آن کم تر است(کم تر از 2مگابایت) و سریع تر دانلود میشود.
من این برنامه را از یکی از 4سی دی نرم افزارهای لینوکسی که جداگانه خریداری کرده بودم نصب کردم.
البته شما لازم نیست حتما این سی دی ها را تهیه کنید چون در سی دی نصب لینوکس ها معمولا جزء برنامه های صدا و تصویر این برنامه موجود می باشد و کافی است در هنگام یا حتی بعد از نصب آن را برای نصب شدن انتخاب کنید. اما سؤالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این خواهدبود که چرا Mp3 ها را پخش نمی کند. پاسخ این است که کتابخانه یا به عبارت دیگرplugin مخصوص آن نصب نشده بنابراین لازم است تا آن را که78کلیوبایت هم بیشتر نیست را دانلود و نصب کنید. مثلا به روش زیر:

http://rpm.livna.org/fedora/4/i386/xmms-mp3-1.2.10-0.lvn.3.4.i386.rpm

plugin فوق در لینوکس های دیگر هم قابل نصب است. مثلا الان من که دارم در آفیس سوزه10.1 این مطالب را می نویسم
با این برنامه آهنگ هم گوش می دهم(یادگار دوست شهرام ناظری).