سفارش تبلیغ
صبا ویژن
من از آنچه نمی دانید نمی ترسم؛ ولی بنگرید در آنچه می دانید چگونه عمل می کنید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 این بار قصد ندارم نرم افزار لینوکسی معادل ویندوزی آن را معرفی کنم بلکه می خواهم نرم افزار متن باز (opensource) ویندوزی معادل برای همان سیستم عامل ویندوز را خدمتتان معرفی نمایم.

Sumatra PDF نام نرم‌افزاری است متن‌باز/آزاد و همان‌طور که از نامش پیداست قابلیت‌های خواندن پرونده ها با قالب (PDF) را داراست.

روی ادامه مطلب کلیک نمایید

Sumatra PDF Viewer تا آنجا که بنده دریافته‌ام لهستانی است. البته نگران نباشید زبان پیش‌فرض این برنامه انگلیسی است. در ضمن شما می‌توانید زبان خود را به این برنامه کوچک و کاربردی بیافزایید.
با وجود اینکه استفاده از نسخه های قدیمی تر نرم افزار Adobe Acrobat Reader منع قانونی ندارد اما حجم کم این برنامه (کم تر از ??? مگابایت) آن را از نرم افزارهای مشابه ممتاز می‌سازد.
PDF اختصار Portable Document Format است یعنی قالب سند قابل حمل. شما به منظور اینکه بخواهید قلم ها و صفحه آرایی ها و در یک کلام قالب صفحه‌ای و یا سندی که دارید، حفظ گردد بایستی با نرم‌افزار دیگری سند خود را به این قالب تبدیل کنید. البته می‌دانید برنامه اپن‌افیس نیاز شما به برنامه دیگر را مرتفع ساخته و از همان نگارش‌های ابتدایی خود اجازه ذخیره با قالب PDF را به کاربر داده بود.
آخرین نسخه در دسترس این نرم‌افزار نسخه SumatraPDF-0.9.3-install.exe است.
برای دریافت آخرین نسخه و مطالعه بیشتر ویژگی‌های جدید به نشانی زیر مراجعه فرمایید:

http://blog.kowalczyk.info/software/sumatrapdf/index.html

در ضمن باید عرض کنم از این نرم افزار در ویندوز 98 یا me  قابل اجرا نیست.


87/8/15::: 11:3 ص
نظر()